Permanentná marketingová komunikácia pre dlhodobé zisky vašej firmy

Mnoho podnikateľov si myslí, že ak sa budú svojim zákazníkom venovať, budú ich otravovať. Myslia si, že zákazníci chcú len prísť, nakúpiť a mať pokoj. To však vôbec nie je pravda!

Myslíte si, že ak s vami klient urobí zmluvu, alebo stiahne váš e-book, tak to tým pre vás končí? Môžete to tak urobiť, ale verte, že tým časom stratíte nielen jeho, ale aj možnosť ďalších klientov a spoluprác. Uzavretím zmluvy, nákupom a stiahnutím e-booku vaša spolupráca ešte len začína!

Ako správne komunikovať pre dlhodobé zisky? Využite na to postupy z tohto článku.

„Komunikovať, komunikovať, komunikovať,“ tvrdia marketingoví mágovia

Komunikujte často. Či už telefonicky alebo osobne, na spôsobe až tak nezáleží. Hlavné je sa stále pripomínať. Ak na to nemáte čas vy, môže to za vás urobiť niekto z vašich zamestnancov, vaša sekretárka či asistentka.

Ak na takýto marketing nikoho nemáte, obráťte sa na nás. Využite naše služby Pandamarketingu – férového telemarketingu s vysokou úspešnosťou predaja. Vašich zákazníkov kontaktujeme za vás. Investícia do našich služieb sa vám vráti už po pár hodinách.

Existuje veľa spôsobov, ako svojich zákazníkov kontaktovať a nižšie v článku ich rozoberieme. Je však dôležité, aby ste komunikovali často. Čím viac s potenciálnymi zákazníkmi budete komunikovať, tým viac im viete pomôcť. Oni to ocenia a budú od vás viac nakupovať.

Zamerajte sa tiež na získavanie spätnej väzby, pretože sa z nej viete veľa naučiť. Zistíte, kde máte medzery, aké sú vaše nedostatky, čo môžete zlepšiť. To vám umožní prichádzať s lepšími ponukami a neustále vylepšovať váš marketing.

Získajte srdcia svojich zákazníkov

Takmer každá firma robí jedno klasické faux pas, kvôli ktorému následne prichádza o peniaze. Áno, je to už vyššie spomínané obťažovanie. Myslia si, že komunikovať so zákazníkmi častejšie by bolo neslušné. Zásah do súkromia. Nikto nechce otravovať svojich zákazníkov.

Lenže pravdou je, že ak máte dôležité informácie, ktoré podporujú alebo rozvíjajú koncept vašej služby či produktu, musíte tieto informácie šíriť ďalej.

Dlhujete to vašej firme a všetkým ľuďom, ktorí sa na vás spoliehajú. Dlhujete to tiež vašim zákazníkom, pretože aj oni sa na vás spoliehajú. Hľadajú niekoho, kto bude mať ich najlepší záujem vo vlastnom záujme. A keď máte nové informácie, ktoré môžu vašim potenciálnym zákazníkom pomôcť, tak im ich pošlite!

Ak veríte vo vaše produkty, alebo služby, tak by ste mali urobiť všetko, čo je vo vašich silách, aby ste ich dostali medzi ľudí. Ak im neveríte, tak ich vylepšite, alebo vymeňte.

Prečo by ste to ale vlastne mali robiť? Prečo je to také dôležité?

V dnešnej uponáhľanej dobe sa nemôžete spoliehať na to, že si vaši klienti budú neustále vedomí hodnoty vás, vášho produktu alebo vašej služby. Nebudú neustále chodiť na váš web, či tam náhodou nie je niečo nové. Nebudú mať čas na to zisťovať si, či náhodou neponúkate nejaké nové služby alebo či nemáte v ponuke nové produkty.

Zákazníkov treba neustále aktívne informovať. Dajte im šancu zistiť, čo je u vás nové. Pomôžte im. Urobte pre nich niečo. 

 Panda pomáha firme, ktorá posiela mesačne 20 newsletterov. Posielajú ich pravidelne, 4x do týždňa. Keď sa niekto v týchto newsletteroch preklikne a tým prejaví záujem, tak dostáva ďalšie e-maily navyše. Keďže táto firma posiela hodnotný obsah, generuje z newsletterov mesačne 5 ciferné sumy.

 Vašou úlohou je nájsť optimálnu rovnováhu, pri ktorej zarábate čo najviac, no pri ktorej ešte neklesá otvárateľnosť vašich e-mailov. Keď budete ľuďom posielať hodnotný obsah, budú váš marketing sledovať veľmi radi. 

Zostaňte na očiach, zostaňte na mysli vašich zákazníkov

Ak sa potenciálnym klientom nebudete opakovane ozývať, ak sa im nebudete pripomínať, zabudnú na vás. Možno ste aj vy zažili situáciu, keď ste nevedeli, s kým ste hovorili pred hodinou. Ľudia zabúdajú. A to je fakt, s ktorým treba vedieť narábať.

Vytvorte si optimálnu komunikačnú stratégiu a ozývajte sa im v závislosti od dynamiky vášho produktu alebo služby.

Ako na optimálnu komunikačnú stratégiu

Prvým krokom je presvedčiť sa, že boli v čase predaja zákazníkovi jasne odkomunikované výhody používania vášho produkt alebo služby. Popritom mu nezabudnite dať najavo, že s ním ostávate v kontakte. Podľa toho, čo je vhodné, sa mu môžete ozývať telefonicky, listom či emailom. Maximalizujete tak prínos toho, kvôli čomu za vami prišiel.

Takto vytvoríte očakávanie zo strany zákazníka alebo klienta. Bude pripravený, že s ním budete často komunikovať.

Kedy a ako často sa ozývať?

Je vhodné, aby ste sa klientovi ozvali do piatich až desiatich dní od chvíle, keď uskutočnil prvú transakciu. Poďakujte mu spôsobom, vďaka ktorému bude o vašej spoločnosti rozmýšľať len v tom najlepšom. Následne mu pripomeňte hodnotu vás či vašej firmy. Poukážte na správne rozhodnutie o kúpe vášho produktu či služby, ak viete konkrétne, čo si objednal.

Taký email v podstate navnadí zákazníka na opätovný nákup či dobré referencie.

Takisto môžete zákazníkovi ponúknuť dodatočný produkt alebo službu, ktorú si môže zakúpiť dajme tomu so zľavou. Prípadne ho stačí len informovať o tom, čo by sa mu ešte mohlo páčiť.

Taktiež treba posilniť nákupné rozhodnutie kupujúceho. Týmto jednoduchým emailom sa môžete ukázať ako mimoriadne dobrý partner na obchod. Čistý zisk z následných nákupov týchto zákazníkov môže byť následne veľmi veľký.

Opakovaný predaj – nevyužitá zlatá baňa

V jednoduchosti je krása. Stačí zistiť dôvody, pre ktoré u vás zákazníci nakúpili, prípadne, prečo si klient vybral práve vás. Tieto dôvody sa dajú následne využiť vo váš prospech. Jednoducho stačí zopakovať podstatu týchto dôvodov.

Väčšina podnikateľov takmer vôbec nepracuje so svojimi predošlými zákazníkmi. Je to až takmer neuveriteľné. Takmer všetci rozmýšľajú nad tým, že potrebujú nových zákazníkov, nových klientov, nových, nových, nových.

Pričom je až 5x ťažšie získať nového zákazníka, než uskutočniť opakovaný predaj starému zákazníkovi.

Keď sa nevenujete starým zákazníkom, produkujú iba zlomok zárobku, ktorý sú schopní vyprodukovať.

Spokojní zákazníci sú totiž pozitívne naklonení ďalšej spolupráci alebo obchodovaniu s vami či s vašou firmou. Stačí ich len viesť.

Cieľom pravidelnej marketingovej komunikácie je priblížiť sa vašim zákazníkom

Zamerajte sa na to, aby ste vašim zákazníkom prinášali výhody. Aby ste vytvárali hodnotu pre svojho zákazníka a zároveň skvalitňovali svoje služby. Čím viac komunikácie so svojím zákazníkom máte, tým väčšia dôvera medzi vami vzniká. A to má za následok viac nákupov.

  • Dajte zákazníkom možnosť dozvedieť sa o tom, čo je u vás nové.
  • Dajte im možnosť vyskúšať si veci v skúšobnej verzii
  • Upozornite ich na možnosť predobjednávky.
  • Dajte zákazníkom vedieť deň predtým, než u vás končí špeciálna akcia.
  • Dajte im vedieť pár hodín predtým, než u vás končí špeciálna akcia.
  • Vysvetlite im, prečo urobili správne rozhodnutie, keď si vybrali vás a nie vašu konkurenciu.
  • Poďakujte im za prejavenú dôveru a za to, že prijímajú vašu komunikáciu.
  • Urobte pre nich špeciálne súťaže

Kľúčom k úspechu je, aby vaša komunikácia nebola samoúčelná. Z informácií, ktoré zákazníkom poskytujete, musia mať prospech. A to bez ohľadu na to, či s vami bude v budúcnosti naďalej spolupracovať. Niekedy môžu aj tie najmenšie zmeny viesť k veľkým výsledkom.

Všetci naokolo míňajú tisíce eur na to, aby k sebe prilákali zákazníkov. No málokedy si uvedomia, že zákazníci sa už viac nemusia vrátiť. A pritom náklady na udržanie existujúceho zákazníka môžu byť také malé.

Pamätajte si, že ľuďom sa treba venovať. Zmena je všade a spolu s ňou prichádzajú nové príležitosti. Preto nezúfajte, keď s vami po prvom telefonáte rovno nenadviažu ďalšiu spoluprácu. Pošlite im list, alebo newsletter. Ozvite sa im neskôr. Jedného dňa od vás nakúpia. Alebo ak aj nie, tak budú vaše dobré meno šíriť ďalej, medzi ich známymi.

Ak máte viac motivácie a túžby komunikovať… ak je vo vašom záujme svojim klientom ponúknuť pridanú hodnotu, robíte tým celý proces podnikania oveľa príjemnejším, vzrušujúcim a naplňujúcim.

Ak sa o svojich klientov budete viac zaujímať, objavíte mnoho nových marketingových príležitostí.

Ako vám vieme pomôcť

Na druhej strane, ak nemáte na komunikáciu so zákazníkmi čas, obráťte sa na nás. Využite naše služby Pandamarketingu – férového telemarketingu s vysokou úspešnosťou predaja.

Vašich zákazníkov obvoláme za vás a vo vašom mene im zazdieľame nápady, o ktorých si myslíte, že by sa im mohli hodiť. Upozorníme ich na novinky vo vašej firme a budeme s nimi budovať vzťah vo vašom mene. Využite naše služby tu >>