Ako vybudovať vzťah so zákazníkmi, aby od vás nakupovali, aj keď má konkurencia nižšie ceny

Na to, aby ste uspeli v podnikaní, potrebujete vytvoriť firmu, ktorá bude mať dobré meno. Potrebujete mať firmu, ktorá tu je nielen pre dnešný krátkodobý zisk, ale ktorá bude vašim klientom slúžiť aj v budúcnosti.

Jedna z vecí, ktoré vám pomôžu zabezpečiť, že s vami vaši zákazníci a klienti zostanú je, že si s nimi vybudujete kvalitný vzťah.

Vďaka tomu, že budete mať vybudovaný vzťah, budú od vás ľudia nakupovať, aj keď konkurencia príde s nižšími cenami.

Vďaka tomu, že budete mať vybudovaný vzťah, budete môcť týmto ľuďom predávať nové produkty a služby v budúcnosti. Tým zvýšite celoživotnú hodnotu zákazníka a vaša firma celkovo zarobí viac.

Tým, že si dáte na vašich zákazníkoch záležať, budete budovať firmu s dobrým menom. Ľudia vás budú odporúčať, pretože budete jeden z mála ľudí, ktorí sa vyberú touto cestou dlhodobého úspechu v podnikaní.

Udržujte kontakt a budujte vzťahy

Každá firma má úbytok klientov. Ak sa pozriete na zoznam svojich zákazníkov, napríklad z predošlého roka, pravdepodobne zistíte, že ste nejakých stratili. Takmer v každom podnikaní sa to stáva. Lenže ak začnete strácať veľké množstvo zákazníkov, nezaobíde sa to bez následkov.

 Zelená krabica praktického príkladu:

Predstavme si Pandu, ako chodí každý piatok na jógu. Avšak niečo sa jej stane. Problémy v osobnom živote, alebo na dlhšiu dobu ochorie a nemôže prísť. Prestala tam chodiť a keď vyzdravela, tak   tam už neprišla. Nebolo to však preto, že by tam chodiť nechcela. Jednoducho stratila ten návyk.

Čo ak by ju však niekto v tom čase podporil a zavolal jej? Oslovil ju v štýle „Niekoľko hodín po sebe ste neprišli. Je všetko v poriadku? Prídete nabudúce?”

Takto môžete vašich zákazníkov kontaktovať aj vy.

Vyhnite sa strate klientov. Ako? Udržiavajte s nimi kontakt a budujte si vzťahy.

Je potrebné vedieť, ako vás vaši zákazníci vidia. Niekedy podľa ich spätnej väzby zistíte veci, na ktoré by ste sami neprišli.

  • Pokúste sa porozumieť tomu, s akými problémami sa pasujú.
  • Zistite, čo je pre nich dôležité.
  • Skúste identifikovať, čo vidia negatívne. Či majú zlé skúsenosti s vašimi zamestnancami, kontrolou kvality alebo s niečím iným.

Bude to prospešné nielen pre nich, ale aj pre vás, a to z dlhodobého hľadiska. Povedia vám, čo máte zlepšiť a vy tak budete vedieť prísť s lepšími ponukami, ktorými získate viac nových zákazníkov.

So svojimi zákazníkmi komunikujte často

Spôsob, akým sa vyhnete odlivu zákazníkov, je počúvať ich a byť s nimi neustále v spojení. Ak vás práca s ľuďmi baví, bude to pre vás lahoda. Ak sa o nich budete zaujímať, bude to prirodzené pre obe strany. Ak vás to nebaví, tak to radi urobíme za vás. Spoznajte naše služby tu >>

Prečo byť so zákazníkmi v kontakte, sme si už povedali. Ako to ale urobiť? Môžete im napríklad posielať emaily, v ktorých ich budete vzdelávať a informovať. Upozorňujte ich na nové články na blogu, alebo im zatelefonujte.

Uveďme si príklad:

Vaša spoločnosť oslavuje 20. výročie jej vzniku. Skutočnosť, že ste na trhu už 20 rokov, nikoho nezaujme. Ak ale svojim zákazníkom zatelefonujete s tým, že sú už 20 rokov s vami a že sa im chcete odvďačiť, pretože vás posúvajú ďalej… a že ste pri tejto príležitosti prichystali nové, špeciálne ponuky, ktoré môžu využiť… tak vezmete niečo, čo mnoho firiem zbabre… a premeníte to na nový prítok peňazí do vašej firmy.  Nemôže to byť len o vás. Musí to byť hlavne o vašich zákazníkoch.

Telemarketing môže byť veľmi vplyvný na váš zisk a vaše postavenie na trhu, ak sa používa správnym spôsobom. Mali by ste chcieť obohatiť svojich klientov a zarábať na tom, že poskytujete niekomu druhému vyššiu hodnotu. Zamerajte sa na tri veci.

  1. obohacovanie ľudí na čo najvyššej úrovni
  2. nikdy nekončiace zlepšovanie seba a svojho podnikania
  3. získavanie spätnej väzby, na základe ktorej viete vylepšovať vaše ponuky

Vzťah so zákazníkmi vytvárate neustálou komunikáciou

Čím viac budú na vás či vašu firmu napojení a utvrdia sa vo svojich očakávaniach, že chápete ich potreby, tým lepší bude váš vzťah. O čo viac to budete dokazovať prostredníctvom svojich činov, slov a pravidelnej komunikácie, o to väčšiu súdržnosť si so svojimi klientmi vytvoríte. Potom od vás nikto nebude odchádzať.

Komunikácia medzi vami a vašimi zákazníkmi nesmie byť samoúčelná. Je potrebné, aby ste šírili hodnoty, nápady, odporúčania, skúsenosti či prípadové štúdie. Prosto čokoľvek, vďaka čomu bude váš zákazník viac informovaný. Čokoľvek, vďaka čomu sa stane väčším odborníkom na to, čo robí.

 Zelená krabica príkladu z praxe:

Panda odoberá newslettre od niekoľkých slovenských podnikateľov. Zopár ich píše stále o tom istom, vychvaľuje seba a svoj tovar, no nie je v tom žiadna pridaná hodnota. Newslettre od týchto   ľudí chodia tak raz týždenne, no Panda ich postupne ruší.

Na druhej strane Panda odoberá newslettre od ľudí, ktorí v nich posielajú zakaždým hodnotné informácie. Vždy tam je poučný príbeh, nové know-how, alebo niečo, čo Pandu zaujme. Tieto   newslettre rada odoberá, a preto majú títo podnikatelia dlhodobo vysokú otvárateľnosť e-mailov. A to, aj keď posielajú 15-20 e-mailov mesačne.

Podeľte sa o svoje úspechy. Ukážte im, aké výhody z vašej spolupráce plynú. Zamerajte sa na všetko, čo môžete urobiť, aby ste pomohli svojim klientom stať sa lepším.

Ako často treba komunikovať so svojimi zákazníkmi?

Pripomeňte sa im vždy, keď im máte čo povedať. Musí to mať pre nich svoju hodnotu. Každý sa predsa cíti lepšie, keď mu niekto dáva tipy a rady – informácie, ktoré mu nikto iný nedáva.

Majte vždy navrch tým, že proaktívne predstihnete tých, čo len reagujú

Už viete, že komunikácia je dôležitá. 80% začínajúcich firiem skončí behom prvých 5 rokov. Samozrejme, je veľkou otázkou, čo spôsobuje taký rýchly rozpad začínajúcich podnikateľov. Zlá lokalita? Neskúsení majitelia? Chybný odhad dopytu? Chýbajúci kapitál?

Ak ste aj tých 5 rokov vydržali, ešte to neznamená, že máte vyhraté. Totiž, z tých firiem, ktoré vydržia, behom ďalších 5 rokov skrachuje ďalších 80%.

Neustále sa treba snažiť.

Je potrebné zdokonaľovať seba, svoje produkty a služby. Najväčším vinníkom krachujúcich podnikateľov je totiž ich pasivita. Príliš veľa majiteľov firiem čaká, že si ich zákazníci nájdu sami. Myslia si, že stačí vyvesiť reklamu a všetci sa za nimi pohrnú. Alebo si myslia, že dobrý produkt sa predáva sám.

Za každým úspešným produktom je však nejaká konkurenčná výhoda. Tou výhodou by ale vo vašom prípade nemala byť nízka cena, pretože v krvavom konkurenčnom boji sa vždy nájde niekto, kto vie vašu cenu podseknúť.

Rozvíjajte váš biznis proaktívne. Ak chcete seba a svoje podnikanie zveľaďovať, aby ste tu boli o 5 rokov a aj o 10 rokov, musíte aktívne vyhľadávať príležitosti. Či už je spoločnosť úplne nová, alebo funguje už niekoľko rokov, vytrvá iba vtedy, keď bude neustále vylepšovať svoju obchodnú stratégiu.

Ak správne využijete svoju základňu zákazníkov, prinesie vám dlhodobý príjem

Napíšte si mená svojich desiatich najlepších zákazníkov. Kontaktujte vy alebo niekto poverený z vašej firmy každého z nich a jednoducho im dajte vedieť, ako si vážite, že u vás nakupujú.

Po týždni alebo dvoch sa im opäť ozvite. Ponúknite im jednorazovú zľavu na svoj produkt či službu, prípadne možnosť zakúpiť si niečo skôr ako ostatní. Uvidíte, aké zázraky sa začnú diať.

Kontakt so zákazníkmi je niečo, čoho nikdy nie je dosť. Ak zostanete so svojimi zákazníkmi, oni zostanú s vami. Zistite, ako rozmýšľajú a bude to pre vaše podnikanie obrovským prínosom, pretože si vás budú vážiť, vytvoríte pre nich lepšie ponuky a častejšie vám povedia „áno!“

Získať objednávky a odporúčania bude jednoduché, keď budete mať skvelý vzťah

Predstavte si, že naučíte seba alebo vašich pracovníkov telefonovať tak, aby vám to prinášalo vyšší zisk. Že dáte vašim zákazníkom rady, ktoré im pomôžu lepšie používať vaše produkty. Priblížite im spôsoby, ako vaše produkty pomohli iným. Poskytnete im nápady na ďalšie využitie produktov v ich živote alebo v ich domácnosti.

Ak na telefonovanie alebo zaškolovanie vášho tímu nemáte čas, obráťte sa na nás. Využite naše služby Pandamarketingu – telemarketingu s vysokou úspešnosťou predaja. Môžeme volať vo vašom mene, prípadne naučiť vašich ľudí, ako na to.

Rozšírte svoje pôsobenie. Buďte tu pre nich vždy, keď vás potrebujú. Predajca, ktorý telefonuje vytrvalo a zároveň vždy zdvorilo a vľúdne bez ohľadu na mieru odmietnutia, raz skrátka získa objednávku.

Predaj cez telefón je jednoducho štatistika. Viete ju samozrejme vylepšiť tým, že budete volať na správnu databázu kontaktov správnym spôsobom. Ale keď budete volať, tak sa raz nájde niekto, kto od vás nakúpi.

Ak so svojimi klientmi budete neustále rozvíjať váš vzťah, budete na dobrej ceste k trvalým obchodným vzťahom. Nikdy neviete, ako veľmi sa vám raz budú hodiť. Pozitíva sa nemusia ukázať hneď, ale nezúfajte. Nejde len o to, aby nakúpili či spravili s vami nový obchod. Môžu o vás hovoriť všade naokolo, čo vám prinesie ďalšie zisky, a pritom vás to nebude takmer nič stáť.

 Zelená krabica priznania Pandy z praxe:

Panda sa pýtala samej seba, prečo toto vlastne robí… prečo si dáva záležať na nežnom prístupe k ľuďom, ktorí sú jej názorovo nesympatickí, ktorí majú iné hodnoty a ktorí jej svojím prístupom   ležia v žalúdku.

Totiž, dlhšiu dobu z toho nič nemala. Hlavne sa jednalo o dvoch ľudí, ktorí jej boli nesympatickí. Keď sa spätne pozrela na tú spoluprácu, tak mala také nutkanie sa do toho vrátiť, uľaviť si a   dopriať si štipľavú poznámku na adresu tých dvoch ľudí…

Prednedávnom však od Pandy jeden chlapík nakúpil tovar za niekoľko stoviek eur. Panda mu volala a pýtala sa ho, prečo nakúpil. A on, že na základe odporúčania od pána XY. To bol presne ten,   ktorý Pande dlho ležal v žalúdku.

Potom Panda nadviazala obchodnú spoluprácu s ďalším človekom, ktorý už o Pande počul. Zdrojom zas bola pani YX, ktorá Pande tiež ležala v žalúdku.

Niekedy je lepšie vyzúriť sa na bambuse a zanechať si milý a nežný prístup k ľuďom, ktorí sa síce na oplátku správajú inak, ale budú rozširovať vaše dobré meno ďalej.

Uctite si zákazníkov tým, že s nimi budete často komunikovať

Dajte svojim zákazníkom pocit, že sú pre vás hodnotní – tým, že s nimi budete často komunikovať.

Jedna vec, ktorú môžete robiť, keď nemôžete niekomu zavolať je, že necháte vašu asistentku, aby zákazníkovi zavolala a povedala, že som chcel skontrolovať, ako sa mu darí, hoci som nemohol osobne zavolať.

Ide o to, že čím viac budete komunikovať o veciach, ktoré sú pre klienta zaujímavé a vyjadrovať svoj všeobecný záujem, tým silnejší bude váš vzťah s klientom.

Každý chce cítiť, že je dôležitý a že vám na ňom záleží viac ako na jeho peňaženke. Väčšina ľudí má neustály kontakt so svojimi blízkymi priateľmi. To robí vaše priateľstvo silnejším, vzácnejším a bohatším. To isté platí pre vašich zákazníkov.

Dajte najavo svoj záujem o neaktívnych zákazníkov, zistite, aký problém u nich nastal a urobte to, čo je potrebné na jeho vyriešenie a opätovné získanie zákazníka.

Buďte v kontakte prostredníctvom newsletterov a telefónu a informujte svojich zákazníkov. Volajte im raz mesačne. Ak sú pre vás dôležití, nie je ťažké posielať list, v ktorom sa len spýtate: „Dobrý deň, ako sa vám darí?“ aby ste držali krok s tým, čo sa deje v ich spoločnosti.

To, že ostanete v kontakte so svojimi zákazníkmi, zvýši frekvenciu ich nákupu u vás.

Zvýšenie frekvencie transakcií, teda koľkokrát u vás zákazník nakúpi, závisí od komunikácie s vašimi zákazníkmi. Po telefóne alebo písomne, no vždy za účelom udržania pozitívneho vzťahu. Čím viac budete komunikovať, tým silnejší bude vzťah s vaším zákazníkom.

Investovali ste dosť peňazí na to, aby ste ho získali. Teraz stačí investovať pár minút času na to, aby ste tento vzťah udržali.

Keď budete mať novú ponuku, nakúpi si od vás rád.

Vzťah so zákazníkom je istým spôsobom podobný vzťahu s vaším blížnym

Ak by ste chceli pozvať do kina neznámu cudziu ženu alebo neznámeho cudzieho muža, tak by vás pravdepodobne odmietol.

Ak by ste chceli pozvať do kina niekoho z vašich známych, s ktorým ste sa roky nevideli, tak by pravdepodobne odmietol. Ale pravdepodobne by s vami šiel na kávu.

Ak by ste chceli pozvať do kina niekoho, s kým už istý čas chodíte, alebo s kým ste práve boli na káve, tak je vyššia pravdepodobnosť, že by povedal áno.

A ak by ste pozvali do kina vašu manželku alebo manžela, tak by debata bola iba o tom, kedy a kam.

Podobne je to aj vo vzťahu so zákazníkmi.

Ak chcete dať leták neznámemu človeku, možno si ho zoberie. Takmer určite však od vás nekúpi produkty za stovky eur.

Ak by ste vašu ponuku poslali ľuďom, ktorí o vás niečo vedia, tak ju možno využijú, možno nie.

Ak vás však poznajú a dôverujú vám, tak si od vás radi niečo kúpia.

V prípade, že už od vás v minulosti nakúpili a že s nimi pravidelne komunikujete, debata bude o tom, čo od vás dostanú a koľko ich to vyjde.

Nechajte budovanie vzťahu na vašu asistentku (alebo na nás) a choďte sa venovať vašim záujmom

Pravdepodobne nikto nestavia firmu preto, aby bol jej otrokom. Aj vy staviate firmu preto, lebo chcete, aby bola jedného dňa úspešná. Čo ten úspech znamená, je na vás. Či to bude celosvetová firma alebo zdroj vášho pasívneho príjmu, to nevieme.

Avšak to, ako ten úspech dosiahnete, s tým vám vieme pomôcť. Využite naše služby. Naučíme vašu asistentku telefonovať, aby za vás budovala vzťah s vašimi zákazníkmi. Alebo budeme vašim zákazníkom volať za vás.

Radi tieto veci za vás urobíme, aby ste sa mohli venovať iným oblastiam firmy, ktoré máte radšej. Alebo aby ste mohli firmu na chvíľu odložiť a ísť sa venovať rodine či vašim koníčkom.

Využite naše služby – dohodnite si s nami krátku, 15 minútovú konzultáciu o tom, ako vám vieme pomôcť. Využite naše služby tu >>