Nástroje online marketingu

3 online marketingové nástroje, vďaka ktorým napíšete NA-DU-PA-NÝ marketingový text a zvýšite váš zisk

Aké 3 online marketingové nástroje použiť, aby ste vytvorili nadupaný marketingový text? A aký je to vlastne nadupaný marketingový text?

Je to text ktorý

  1. pre Vašu firmu zabezpečí nových klientov
  2. získa pozornosť, vzbudí záujem a vytvorí túžbu nakupovať
  3. zvýši Vaše predaje
  4. Vašej firme umožní uspieť v prvom štádiu rastu firmy, kedy je nevyhnutné zabezpečiť pravidelný prísun peňazí
  5. v konečnom dôsledku zabezpečí Váš zisk a umožní Vám tak žiť ten život, ktorý ste si vysníval, keď ste s podnikaním začínali

V tomto článku sa dozviete 3 online marketingové nástroje, vďaka ktorým bude pre Vás tvorba kvalitných marketingových a predajných textov jednoduchá.

Na začiatok si však musíme vysvetliť, aký je rozdiel medzi marketingom a predajom. Múdrosť Pandamarketingu totiž hovorí:

Marketing: týka sa Vašich potenciálnych klientov – ich problémov, ich potrieb, ich túžob, ich požiadaviek.

Predaj: týka sa Vášho produktu alebo služby – jeho vlastností, výhod, prínosov Vašej ponuky.

Najlepšie to zhrnul Peter Drucker, slávny poradca v oblasti menežmentu:

„Úlohou marketingu je docieliť, aby sa tovar predával sám.“

                      Peter Drucker

Jedným zo zlatých pravidiel online marketingu tiež je, že online marketing musí dávať Vašim potenciálnym zákazníkom hodnotu. Príklady takej hodnoty môžu byť nasledovné:

  • kvalitný newsletter pravidelne dodáva obsah zdarma a len z času na čas predáva
  • marketingové video rozpráva o tom, čo potenciálneho klienta trápi a aké by chcel mať riešenia, rozpráva o jeho túžbach, snoch a pocitoch
  • reklama v televízii pobaví alebo zahreje pri srdiečku (ako vianočná reklama s kofolou a prasiatkom)

Nástroje online marketingu

Ako dávať ľuďom hodnotu zatiaľ, čo robíte online marketing, aby sa z Vášho marketingu tešili a radi sa k nemu vracali

Nástroj online marketingu č. 1 – Základné body online marketingového textu, alebo marketingového videa

Pri tvorbe online marketingových materiálov začnite od klienta. Jeho pozornosť môžete získať tým, že sa empaticky zameriate na jeho problém alebo situáciu, v ktorej sa nachádza. V tejto fáze pomlčte o Vašom biznise – nie je to o Vás, je to o klientovi.

Následne odprezentujte Vaše riešenie, ktoré môže pomôcť klientovi, aby ušetril peniaze, získal uznanie, zabavil sa… skrátka, aby sa cítil lepšie. Nezabudnite ho uistiť o tom, že Vaše riešenie problému je preňho bezpečné a vyzvať ho k okamžitej akcii, aby ste ho posunuli bližšie k nákupnému rozhodnutiu.

5 krokov online marketingu:

Týmito 5 krokmi sa empaticky napojíte na klienta a nadviažete s ním kontakt na emocionálnej úrovni:

  1. popíšte problém, ktorý klienta trápi v jeho momentálnej situácii
  2. porozprávajte príbeh osoby, ktorá vyriešila podobný problém ako Váš potenciálny klient
  3. popíšte naliehavú potrebu, ktorú klient potrebuje naplniť
  4. ak sa Váš produkt netýka konkrétneho problému, zamerajte sa na túžby, sny a ciele, ktoré dokáže Váš produkt naplniť
  5. stotožnite sa s pocitmi a náladou Vášho potenciálneho klienta – rozumiete mu, nie je v tom sám

5 krokov online predaja:

Toto je 5 krokov, ktorými môžete pútavo informovať o Vašom riešení pre problémy Vášho klienta:

  1. popíšte vlastnosti Vášho produktu a odôvodnenie, prečo sú tieto vlastnosti riešením pre problém klienta. Popíšte, aké výhody klient získa.
  2. nechajte problém vyeskalovať a popíšte, čo zlé sa môže stať (katastrofický scenár), ak nebude konať
  3. v bodoch odprezentujte, prečo je Váš produkt vhodným riešením
  4. ak máte k dispozícii svedectvá iných klientov, uveďte ich, najlepšie ako video
  5. svoju prezentáciu doplňte dodatočnou informačnou hodnotou pre zákazníka

Pri prezentácii výhod Vášho produktu alebo služby môžete použiť emotívne obrazy a popisy toho, ako sa zákazník bude cítiť po tom, ako u Vás nakúpi.

Bora Bora

Marketingový mág Jay Abraham radí marketérom, ako pomôcť klientom, aby si vytvárali pozitívne predstavy, spojené s Vašim produktom:

„Napríklad, ak predávate záhradnícke potreby a pomôcky na údržbu trávnika, nepredávajte svojim zákazníkom len vrecia s hnojivom. Vysvetlite im optimálny prínos toho, že budú pravidelne hnojiť každý mesiac a odstraňovať buriny každé dva mesiace. Pomôžte zákazníkovi, aby si predstavil svoj krásny nový trávnik – svieži zelený koberec bez jedinej púpavy!“

Túto predstavu môžete posilniť farbistým opisom, obrázkom alebo videom. Myslite na to, že obrazy bezprostredne brnkajú na emócie ľudí – viac ako len slová.

Až na konci Vášho online marketingového textu alebo videa prezraďte cenu, ponúknite ďalšie výhody a vyzvite potenciálneho nového klienta k akcii.

Celá schéma tvorby Vášho online marketingového materiálu môže mať takúto osnovu:

  1. ● Zaháknutie a získanie pozornosti
  2. ● Prísľub toho, čo sa dozvedia vo Vašom videu
  3. ● Prezentácia Vašej autority
  4. ● Dôvod „prečo“ (problém, ktorý majú Vaši klienti)
  5. ● Poskytnutie dôkazov v bodoch
  6. ● Problém eskaluje (je to horšie, než si Vaši klienti myslia)
  7. ● Prezentovanie Vášho unikátneho mechanizmu
  8. ● Prezentovanie prínosu tohoto unikátneho mechanizmu
  9. ● Poskytnutie dôkazov v bodoch
  10. ● Prezentovanie Vášho riešenia
  11. ● Vlastnosti, výhody, prínosy
  12. ● Odhalenie ceny
  13. ● VKA (Výzva k Akcii) # 1
  14. ● Prémie/bonusy
  15. ● Záruka vrátenia peňazí / Minimalizovanie emočného rizika
  16. ● VKA (Výzva k Akcii) # 2
  17. ● Upozornenie na naliehavosť (obmedzená ponuka / čo sa bude diať, keď nebudú konať)
  18. ● VKA (Výzva k Akcii) # 3

Nástroj online marketingu č. 2 – Písanie o tom, čo by mohol človek robiť, ak by uspel s Vašim produktom

Marketingový mág Jay Abraham tvrdí:

„Keď si niekto kupuje vŕtačku, nechce vŕtačku. Chce dieru.“

Znamená to, že ak cez online marketing predávate vŕtačky, tak väčšinu Vašich zákazníkov nezaujíma, koľko vrtákov vo Vašom balení dostanú. Zaujíma ich diera, vďaka ktorej si na stenu zavesí obraz. Obraz, s ktorým v izbe vytvorí atmosféru domova.

Ako sa s Vašim potenciálnym zákazníkom spojiť na tejto úrovni?

Po tom, ako sa vo Vašom online marketingovom texte predstavíte a vybudujete Vašu autoritu, je vhodné začať písať o tom, čo je dôležité pre Vášho potenciálneho klienta. Ako sme už spomínali, môžete písať o jeho problémoch, o jeho snoch, túžbach, pocitoch, potrebách, či ambíciách.

Môžete to však posunúť na ešte vyšší level.

Zoberte situáciu, kde sa klient práve nachádza a povedzte mu:

  1. ako vyrieši niektoré svoje problémy (bez toho, aby ste vyzradili Vaše tajné a platené know-how)
  2. ako sa jeho život zmení, keď uspeje s Vaším produktom

Ako na to?

Keďže sme na webe Pandamarketingu, predstavte si, že ideme predávať online kurz čínštiny a spíšme si, čo by mohol klient robiť, ak by sa naučil po čínsky.

Mohol by:

➢ ísť do Číny a zistiť, ako to tam naozaj funguje
➢ získať prácu vo firme, ktorá na Slovensku obchoduje s Čínou
➢ získať prácu v čínskej firme, ktorá obchoduje so Slovenskom alebo s Európou
➢ postaviť si importnú firmu, vďaka čomu by na Slovensko mohol dovážať tovar z Číny a zarobiť na tom
➢ ísť pozrieť veľký čínsky múr a pandy aj mimo sezóny
➢ lepšie spoznať ázijskú kultúru a rozšíriť si tak svoje obzory

Pre každý z týchto bodov je dôležité nájsť aspoň jeden z troch druhov dôkazov, ktorými toto tvrdenie dokážeš podporiť

❏ historický/globálny dôkaz (pohľad z vysokej perspektívy)
❏ krátky príbeh (Vášho klienta/príbeh, z ktorého vyplýva ponaučenie)
❏ skúsenosť Vášho klienta

Pre tento hypotetický online kurz čínštiny to môže byť nasledovné…

„Môžeš ísť do Číny a zistiť, ako to tam naozaj funguje.“
(Globálny dôkaz)

„Ako čínska ekonomika rastie, tak rastú aj príbehy o tom, ako to tam funguje. Na Slovensku koluje o Číne množstvo mýtov… Avšak najrýchlejšie rastúce mestá na svete sú práve v Číne.“

Doplňte svoje tvrdenie fotografiou toho, ako vyrástli čínske mestá v porovnaní s tým, ako vyrástli americké.

Shanghai

„Môžeš získať prácu v slovenskej firme, ktorá obchoduje s Čínou.“
(Krátky príbeh)

„Môj priateľ, Pando, si našiel prácu v jednej firme, ktorá hľadá v Číne špecifických dodávateľov pre Slovenské a zahraničné spoločnosti. V tej firme hľadajú kvalitných dodávateľov a potom tovar predávajú odberateľom v západných krajinách, nechávajúc si maržu za sprostredkovanie. Pre Panda je to s jeho analytickým myslením jednoduchá robota a má vďaka nej vyšší príjem, než mal v minulosti.“

„Môžeš lepšie spoznať ázijskú kultúru a rozšíriť si tak svoje obzory.“
(Skúsenosť klienta)

„Boli sme s mojim čínskym kamošom na výlete na Filipínach, chceli sme vidieť viac, než len Čínu. Tak sme šli pozrieť Manilu. Nasadli sme do taxíka a šli sme k pamiatkam. Taxikár sa už tešil, ako ma ošklbe o peniaze, lebo videl, že som zo západu. Môj čínsky priateľ ma však naučil, ako správne po filipínsky povedať, že „som síce biely, ale nie blbý“ a taxikár hneď pochopil, s kým mal dočinenia a dal nám normálnu cenu, ako domácim. Ak by som sa nenaučil čínsky, tak by ma môj kamoš z Číny nemohol naučiť takéto dôležité frázy a boli by ma ošklbali.“

Ak môžete, tak nájdite viac dôkazov.

  • Aj globálny dôkaz
  • aj krátky príbeh
  • aj skúsenosť klienta

Čím viac dôkazov nájdete, tým presvedčivejšie viete vo Vašich online marketingových textoch pôsobiť.

Je to ako keď ste prokurátor a musíte si pripraviť riadne dôkazy, aby ste presvedčili porotu. Videli ste seriál Kravaťáci (Suits)? V súdnej sieni hovoria len tie tvrdenia, ktoré vedia dokázať, podľa hesla:

„Nejde o to, čo viete, ale o to, čo viete dokázať.“

A taký by mal byť aj Váš online marketing. Podložený dôkazmi. Uveriteľný. Dôveryhodný.

Marketing dôkaz

Ako toto všetko využiť v praxi?

Ak má Vaša online marketingová sekvencia len jedno video, môžete túto časť, kde píšete o problémoch Vašich zákazníkov dať na začiatok Vášho marketingového videa.

Ak má Váš online marketingový systém 4 videá (ako je to populárne u viacerých online marketérov od antických čias 2012), tak toto by mohlo byť napríklad prvé video… a neskôr v druhom by sa potenciálni klienti dozvedeli, aké ich čakajú pri učení čínštiny najčastejšie problémy… a v treťom by sa dozvedeli, ako ich vyriešiť… vďaka Vášmu kurzu.

Niekedy však iba stačí ukázať ľudí, ako používajú Váš produkt v malom, krátkom videu…

Príklad novej Tesla Roadster, ako dáva zrýchlenie z 0-100km/h za menej, než 2 sekundy:

https://youtu.be/izhYXO9wKz0?t=4m1s

Keď toto spracujete, tak máte kvalitný základ na to, aby ste sa posunuli ďalej, k nástroju číslo 3…

Nástroj pre Váš online marketing č. 3 – FAB, ktorým odomknete dvere k novým predajom

Tento mocný nástroj online marketingu Vás naučí tvoriť mocné marketingové a predajné texty. Je tak dôležitý, že sme mu venovali extra článok. Prečítajte si o ňom viac tu.

Nezabúdajte na Vašich skalných zákazníkov

Štvrtým, bonusovým nástrojom online marketingu je následná komunikácia so zákazníkom, ktorý u Vás už nakúpil.

➢ Ako mu správne poďakovať za to, že Vám venoval svoj čas a peniaze?
➢ Čo urobiť preto, aby u Vás nakúpil znovu a stal sa Vašim verným zákazníkom?
➢ Ako nastaviť marketing tak, aby zákazník nepovažoval poštu od Vás za spam ale tešil sa na každý nový newsletter?

Na túto tému pripravujem ďalší zaujímavý článok. Máte sa na čo tešiť, pretože vďaka týmto tipom môžete zarobiť veľa peňazí. Prihláste sa na odber noviniek a o nových článkoch Vás budeme informovať.

Prajem Vám veľa úspechov pri rozvíjaní Vašich online marketingových zručností!

Ako zvýšite Váš zisk využitím Pandamarketingu

Čo ak chcete zvýšiť predaje od už existujúcich zákazníkov?

Alebo, čo ak už online marketing využívate a chcete viac nových zákazníkov?

Využite naše služby, vďaka ktorým oslovíme nových zákazníkov férovým telemarketingom a zabezpečíme Vám

  • nové obchodné stretnutia
  • analýzu potrieb Vašich zákazníkov
  • oslovenie Vašich zákazníkov a ďalšie predaje

Za posledných 5 rokov sme sprostredkovali predaje za vyše 300 000,00€. Spravili sme vyše 60 telefónnych skriptov a volali sme pre klientov vyše 5000 hodín.

Pomáhame začínajúcim a malým podnikateľom presadiť sa na trhu a uspieť v prvej fáze podnikania tzv. Pandamarketingom – férovým telemarketingom s vysokou úspešnosťou predaja.

Využite naše služby tu >>