Ako získať nových klientov úplne zdarma bez ďalších nákladov?

Čo robiť, ak  sa vám minie databáza klientov alebo máte práve málo klientov?

Čo ak chvíľu nemáte klientov? To je jedno, koľko podnikáte.

Sú lepšie časy a potom zase horšie časy, tak to už v podnikaní raz chodí.

Zvyšujú sa náklady a potrebujete zvyšovať aj zisky. Chcete sa predsa posúvať ďalej.

Možno aj preto ste začali podnikať, aby ste sa ďalej rozvíjali a nestáli na mieste.

A samozrejme preto, aby ste mohli robiť to, čo vás naozaj napĺňa.

Určite sa vám už stalo, že ste nemali klientov a nevedeli ste čo a ako ďalej.

Čo ste vtedy robili?

Tiež sa nám to už v Pandamarketingu stalo. Je to úplne v poriadku a je to úplne normálne.

Nedávajte si za vinu to, že málo pracujete.

V tomto článku sa dozviete, ako to prekonať.

Čo ak ste práve zamestnali človeka a rátali ste, že bude veľa práce aj pre dvoch zamestnancov?

No vesmír to zariadil inak a spolupráce sa jednoducho zrušili, preložili, pozastavili alebo ich ovplyvnili vonkajšie faktory ako napr. tretia vlna korony. Nemusíte hneď „depkárčiť”. Máme pre vás totiž riešenie.

Novému zamestnancovi môžete prácu zatiaľ vymyslieť. Môžete ho zaúčať, dať mu pretriediť nejaké staré papiere, upratať niečo iné, na čo doteraz nebol čas.

No, čo ak by ste mu vymysleli činnosť, ktorá by priniesla prácu, a teda aj zárobok, pre vašu spoločnosť?

Povieme vám ako na to?

Ako udržať starých klientov a získať nových úplne bez ďalších nákladov?

Človeka už máte, niečo o vašej spoločnosti by už mal vedieť.

Hmm, vlastne, ešte predtým než ste ho zamestnali, by si mal preštudovať všetko dostupné o vašej spoločnosti, ak tú prácu ozaj chce. Buďme realisti, v praxi to asi tak úplne nefunguje, ale bolo by to skvelé.

Občas je to ako hľadať ihlu v kope sena. Ale o tom sme nechceli hovoriť, to necháme na inokedy alebo na iných odborníkov.

Poďme už k veci a k tomu sľúbenému návodu.

Máte zamestnanca, je jedno či na živnosť alebo tpp. Produkt a službu už ovláda. Nezáleží na tom, koľko u vás pracuje a akú prácu u vás robil predtým. „Nie je práca, nebude ani pláca.” Nech si prácu pekne zoženie.

A predpokladáme, že vie aj vyhľadať firmy na finstate, ktoré by mohli využiť vaše služby.

Komunikovať so zákazníkmi tiež vie, keďže ste ho prijali. Teda, pokiaľ nie je zarytý IT-čkár alebo upratovač kancelárie. Nič v zlom.

Tak stačí zdvihnúť telefón a zatelefonovať… „Haló aj my tu sme pre vás.

A vieme pre vás urobiť toto: (doplňte si svoje služby).“

Nemusíte sa hneď púšťať do ťažkých cold calls – to môžete nechať na Pandamarketing.

Úplne stačí, keď zavoláte svojim starším klientom a jednoducho sa spýtate:

„Ako sa majú a či potrebujú s niečím pomôcť? Teda, či by chceli opätovne využiť vaše služby?“

Môžete im povedať, že ste rozšírili portfólio vašich služieb, máte pre nich novinky.

Vôbec sa toho netreba báť, oni nehryzú.

No a ak ste si mysleli, že sa ozvú sami, keď budú niečo potrebovať, pretože vám to sľúbili, tak by ste čakali márne. Ozve sa možno jeden zo 100. Ale vy chcete predsa viac klientov ako iba jedného, lebo potrebujete pokryť náklady na zamestnanca.

Aby u vás už zostal, keďže ste ho zaučili, dali ste do toho čas aj energiu a vidíte v ňom potenciál.

Takže, je to len vaša domnienka, že oni sa ozvú, pretože to povedali.

Je tam veľa faktorov, prečo sa neozvali doteraz:

  • zabudli na vás, lebo mali toho veľa,
  • zmenila sa im situácia vo firme,
  • zmenili zameranie firmy na iný odbor,
  • využili konkurenčné služby, pretože konkurencia sa pripomenula skôr,
  • konkurencia im dala lacnejšiu cenu,
  • dostali niečo navyše u konkurencie.

Toto nezistíte, pokiaľ sa neopýtate. „Kto sa veľa pýta, ten sa veľa dozvie.”

Servis klientov je najlacnejšia forma marketingu, ktorú môžete urobiť.

Cold calls nechajte na Pandamarketing alebo vám poradíme ako na to?

Vždy používajte viac marketingových kanálov naraz.

Pridanie pár príspevkov na facebook tiež nič nestojí, iba váš čas.

Môže to za vás urobiť marketingová agentúra. Ak neviete čo pridávať na facebook alebo ako zaujať, môžete sa o tom s niekým poradiť. Samotnú prácu a pridávanie príspevkov môžete tiež nechať už na zamestnanca.

Niekedy stačí jeden malý „aha moment“, jedna správna otvorená otázka a nakopne vás to, dokonca privedie klienta späť k nákupu.

Verím, že sme vás nakopli týmto článkom a teraz urobíte call to action.

Taak šup šup, zdvihnite telefón a zavolajte prvým starým klientom a zistite, čo je s nimi.

Prečo dlhšie od vás nenakúpili? Čo sa u nich zmenilo?

Dajte nám vedieť, čo sa vám podarilo aj nepodarilo, aby sme vám vedeli pomôcť.

V Pandamarketingu máme dlhodobé spolupráce, pretože budujeme s klientmi dlhodobé vzťahy.